Se pyhen Paavalin epistola Romarein tykö
niinkuin kirjoitettu ompi.
2:25 Se Ymberileickaus kylle kelpa/ Jos sine Lain pidhet. Mutta ellet sine
Laki pidhe/ nin ombi sinun Ymberileickausti io Esinahaxi kiendynyt.
Se ympärileikkaus kyllä kelpaa/ Jos sinä lain pidät. Mutta ellet sinä lakia
pidä/ niin ompi sinun ympärileikkauskin jo esinahaksi kääntynyt.
2:26 Jos sis Esinachka Lain Wanhruskaudhen pite/ etkös lwle ette
henen Esinachkans pite Luettaman henelle Ymberileickauxexi?
Jos siis esinahka lain wanhurskauden pitää/ etkös luule että hänen
esinahkansa pitää luettaman hänelle ympärileikkaukseksi?
2:27 Ja nin se/ quin Loonosta's ombi Esinachka/ ia Lain teutte/ pite
sinua Domitzeman/ ioca Bockstauin ia Ymberileickauxen alla Lain
ylitzekieud.
Ja niin se/ kuin luonnostansa ompi esinahka/ ja lain täyttää/ pitää
sinua tuomitseman/ joka bookstawin ja ympärileikkauksen alla lain ylitse
käy.
2:28 Sille/ ei se Judeus ole/ ioca wlconaisesta Judeus on/ Eikä mös
se ole Ymberileickaus/ quin wlconaisesta Lihassa tapachtu.
Sillä/ ei se Judeus ole/ joka ulkonaisesti Judeus on/ Eikä myös se ole
ympärileikkaus/ kuin ulkonaisessa lihassa tapahtuu.
2:29 Mutta se on Judeus/ ioca siselde salattu on/ Ja se Sydhemen
Ymberileickaus/ se ombi Ymberileickaus/ ioca Hengesse/ ia ei
Bockstauis tapachtu/ Jonga kijtos ei ole Inhimisilde/ waan Jumalalda.
Mutta se on Judeus/ joka sisältä salattu on/ Ja se sydämen
ympärileikkaus/ se ompi ympärileikkaus/ joka Hengessä/ ja ei
bookstawissa tapahtuu/ Jonka kiitos ei ole ihmisiltä/ waan Jumalalta.
* Pitkemielisus) se on yxi auwu/ ette iocu hitahast wihastu/ ia nuchtele
wärytte. Mutta Kerssimys on/ coska paha kerssiten tauaran rumijn eli
Cunnian polesta/ waicka se wiele oikiudhen möte tapachtuis. Hywuyys
on/ caikinaiset rumijn hyuet Töödh/ ia ysteuelinen meno. * Loonostans)
Se on Loonolinen Laki/ Mite sine tadhot sinulle techteuen/ eli weltettä